Vervolg visum - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu Vervolg visum - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu

Vervolg visum

Blijf op de hoogte en volg Janet

17 December 2017 | Tanzania, Nyangao

Zoals in mijn bondige blog te lezen was zou ik vorig weekend weer naar Dar es Salaam moeten om mijn visum op te halen. Op vrijdag had ik al een busticket gekocht. Op zaterdag werd ik echter gebeld dat het visum opgestuurd zou worden naar Lindi omdat dit de regio is waar ik woon, hierna heb ik niks meer van ze gehoord. Ik weet dus niet wanneer het visum hier in Lindi op te halen is. Ik ga binnenkort een keertje langs om het te vragen en zie dan wel of die er al is, de bon die ik heb van mijn betaling geld ook als visum, hiermee zou ik zelfs het land uit en weer in kunnen. Dit geeft me wel een veilig gevoel en ik heb nu het gevoel dat het echt wel goed gaat komen.

In het ziekenhuis gaat alles goed. Ik kan de werkzaamheden die een verpleegkundige hier doet zelfstandig uitvoeren en loop netjes op schema met mijn school opdrachten. Van de week heb ik mijn tussenevaluatie gehad met school en zowel mijn begeleidster als de praktijkopleider hebben geen aanmerkingen op me en hebben er alle vertrouwen in dat ik mijn stage ga halen, een heel fijn vooruitzicht dag ik straks in februari afgestudeerd zal zijn

Gister was ik jarig, ik heb mijn verjaardag gevierd met een zelfgebakken cake en zwemmen in het zwembad in Lindi. Savonds hebben we nog een drankje gedaan met een groepje mensen uit het ziekenhuis, mijn verjaardag is voorbij gevlogen. Het voelde wel gek om voor het eerst mijn verjaardag te vieren terwijl het warm was buiten, dat gebeurd in Nederland nooit. Ik heb het huis mooi kunnen versieren met alle slingers die ik opgestuurd had gekregen en had zelfs kaarsjes op mijn cake!

Sinds vrijdag heb ik een nieuwe huisgenoot. Ze blijft tot einde februari in Tanzania dus zal hier zijn tot ik weg ga. Ze is erg aardig, komt uit Griekenland en werkt op de NICU (neonatology intensieve care unit). Ze heeft een Nederlandse vriend die in Mtwara woont en dit weekend hier is. Het is gelijk erg gezellig in huis!

Papa en mama komen begin februari hier naartoe om mij op te zoeken! We gaan naar Mtwara, daarna laat ik ze Nyangao en het ziekenhuis zien, dan reizen we door naar Dar es Salaam en vliegt papa terug, die kan helaas niet langer blijven ivm werk. Dan gaan mama en ik nog een paar dagen naar Zanzibar en vliegen we daarna samen terug naar Nederland.

Het is vandaag alweer 17 december dus over 2 maanden ben ik gewoon alweer terug in Nederland. De tijd vliegt!

Liefs Janet


  • 17 December 2017 - 16:03

    Mirel:

    Tuurlijk ga jij het halen!!

  • 17 December 2017 - 18:10

    Mirel:

    Nu staat ie er wel helemaal:-)...weer leuk geschreven, meid, al wist ik alles al haha!! En idd je bent er heel snel alweer...als gediplomeerdvpk!! Top!! xxx

  • 17 December 2017 - 19:33

    Pien:

    Weer een mooi verhaal Janet!

  • 18 December 2017 - 21:34

    Wim Jannie:

    hallo Janet weer een mooi bericht van je. zo ziet je toekomst er goed uit. fijn dat papa en mama

    naar je toe kunnen komen, en dan zien waar je bezig bent. even samen genieten van het mooie weer

    na een koude winter hier. en dan terug naar dit kikkerland. we wensen je een goede jaarwisseling,

    en zullen daarna nog wel een keer wat van je horen denk ik

    groeten en veel knuffels van ons opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Hoi! Ik ben Janet. Ik ben 21 jaar en studeer verpleegkunde in Utrecht. Voor mijn afstudeerstage ga ik een half jaar naar Tanzania om daar in een ziekenhuis te werken. Via deze blog zal ik mijn ervaringen met jullie delen en kunnen jullie mij volgen gedurende mijn stage. Liefs, Janet

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8804

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 17 Februari 2018

Stage in Tanzania

Landen bezocht: