Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

10 Januari 2018 | Tanzania, Nyangao

Alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik merk dat het een stuk rustiger in mijn hoofd is geworden sinds ik mijn visum binnen heb. Ik geniet nu veel meer van alles en heb meer plezier.

Met kerst ben ik in Nyangao gebleven. Op kerstavond heb ik bij een Poolse arts, die hier al 20 jaar woont, en zijn tanzeniaans vrouw gegeten. Heel erg gezellig en hun dochter had een heerlijk buffet voor ons klaar gemaakt. Na dit diner ben ik naar de mis in de kerst gegaan. Erg mooi om te zien hoe dat hier gaat. Het hele kerstverhaal werd nagespeeld, er werden tussendoor grapjes gemaakt waar iedereen om moest lachen. De hele kerk zat vol, voorin was een groot koor en de kinderen zaten aan de zijkanten vooraan. Er werden tijdens de dienst ongelovelijk veel liedjes gezongen waarbij iedereeen ginge staan en dansen. Een hele bijzondere ervaring om mee te maken.
Op eerste kerstdag heb ik bij de Patron (hoofd van alle verpleegkundige in het ziekenhuis) geluncht en savonds bij een restaurant gegeten met 2 tanzeniaans artsen. Al met al ben ik niet veel alleen geweest en heb ik me prima vermaakt.

Met oud en nieuw ben ik samen met 2 Nederlandse artsen uit een ander ziekenhuis naar Mtwara geweest. Ik werd thuis opgehaald. Zij hebben een zoontje van 4 maanden. We hebben het erg gezellig gehad, veel gepraat en heerlijk gezwommen.

Een paar dagen nadat ik thuis was gekomen kwamen ook mijn huisgenoot en haar vriend weer thuis. Zij hebben de kilimanjaro beklommen en daarnaast heeft hij haar op Zanzibar ten huwelijk gevraagd. Super leuk nieuws! In augustus hebben ze een mooie bruiloft gepland staan in Griekenland.

Sinds enige tijd hebben we een muis in de keuken en hij wil maar niet in de val lopen. Mijn huisgenoot is erg bang en durft niet meer in de keuken te komen. Ik heb hem geprobeerd dood te slaan met een pan maar toen vloog die op mij af. De watchman heeft me gewaarschuwd op te passen omdat die kan bijten. Morgen gaat onze huishoudster vergif kopen, we hopen dat die daarmee snel dood is want al ons eten word opgegeten, of het nou verpakt is of niet.

Over 5 weken ga ik al weer naar huis. De tijd vliegt. Ik kijk er ongelovelijk uit naar om papa en mama alles hier te laten zien en in onze vakantie naar Zanzibar. Tot die tijd vermaak ik me erg goed samen met mijn huisgenoot en haar verloofde als die langs komt!

Liefs Janet

  • 10 Januari 2018 - 21:52

    Mirel:

    Haha...tis wat met die agressieve muis he! Geniet nog lekker

  • 10 Januari 2018 - 23:12

    Wim Jannie:

    hallo Janet. wat een leuk verslag van jou. een gezellige kerst en jaarwisseling in een land,met zo`n

    heerlijke temperatuur. dat geeft toch een fijn gevoel. dan kun je de sfeer van hier wel even missen

    denk ik. je hebt ook fijne mensen om je heen, behalve de,,muis,,dan. hij laat zich ook zomaar niet vangen

    en loopt daarom ook zelf niet in de val.hij bijt niet hoor. leuk van dat huwelijksaanzoek van je huisgenote,.zo maak je van alles mee.

    geniet er nog een poosje van. en dan een mooie afsluiting met pa en ma. geweldig hoor.

    Janet we gaan je weer groeten, veel liefs opa oma

  • 15 Januari 2018 - 07:08

    Ton:

    Wat een leuk verhaal Janet! Die ervaringen zul je wel missen als je weer in dit nog donkere kikkerlandje terug bent. Alhoewel .....het wordt al lichter! Zie je nog wel eens patiënten? En hoe gaat het met die infuzen? Maak je nog wel eens een bevalling mee? Hier worden veel minder babies geboren! Aan het eten zul je nu ook wel gewend zijn. We zijn benieuwd hoe je er uitziet als je weer hier bent. Noortje zie ik regelmatig bij AH, je zult weer versteld staan in wat voor overdaad we hier leven. Maar daar kunnen wij alleen maar dankbaar voor zijn. Geniet van je komende vakantie. Wij zijn op Lamu geweest! Enjoy!
    Mesuri sana, kwa heri!
    TPH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Hoi! Ik ben Janet. Ik ben 21 jaar en studeer verpleegkunde in Utrecht. Voor mijn afstudeerstage ga ik een half jaar naar Tanzania om daar in een ziekenhuis te werken. Via deze blog zal ik mijn ervaringen met jullie delen en kunnen jullie mij volgen gedurende mijn stage. Liefs, Janet

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 8792

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 17 Februari 2018

Stage in Tanzania

Landen bezocht: