Laatste blog - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Janet Vries - WaarBenJij.nu Laatste blog - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Janet Vries - WaarBenJij.nu

Laatste blog

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

26 Februari 2018 | Nederland, Utrecht

Vorige week zaterdag ben ik terug gekomen in Nederland. Wat een kou hier! Op 4 februari kwamen mijn ouders me opzoeken in Tanzania. We zijn bij het ziekenhuis geweest, in Mtwara en in Dar es Salaam. Toen moest papa alweer terug vliegen naar Nederland, mama en ik zijn toen nog een weekje op Zanzibar geweest.

Mijn ouders vonden het ziekenhuis erg indrukwekkend. Ik vond het heel fijn dat ze hebben gezien waar ik een half jaar lang geleefd en gewerkt heb. We hebben heel erg genoten van het samen zijn en de omgeving van Nyangao, Ndanda en Mtwara.

Zanzibar was ongelovelijk genieten. We hebben uiteindelijk 4 nachten aan het strand geboekt en 1 nacht in Stone Town. De heenreis naar Zanzibar hebben we met de boot gedaan. Een tocht van een uur. Bijna de helft van d'r passagiers moesten op de grond zitten omdat er te weinig zit plekken waren. Omdat ik resedent ben van Tanzania kon ik deze overtocht een hele druk goedkoper doen dan een non-resident. Het strand van Zanzibar was echt wit met een lichtblauwe zee.

We hebben een snorkeltocht gemaakt op een zeilboot gemaakt van een stuk hout. Een hele bijzondere ervaring. Naast deze snorkeltocht zijn we vooral in het resort geweest. Ze hadden erg lekker eten. We zijn daar helemaal tot rust gekomen.
Stone Town was mooier dan we hadden verwacht. We hadden een knusse kamer met 2 bedden in een backpackers hotel. De stad Stone Town is ooit een hele mooie stad geweest. De gebouwen staan er nog maar zijn erg vervallen nu. Heel erg zonde maar de sfeer in het plaatsje was gezellig. Ik zou daar best nog wel eens naar terug willen voor een langere periode.

In Nederland moest ik wel wennen in het begin. De kou en drukte was ik niet meer gewent. Wel vond ik het heel erg leuk om iedereen weer te zien. Er was een surprise party georganiseerd voor me wat ik ongelovelijk leuk vond! Afgelopen week heb ik het al weer ouderwets druk gehad.

Donderdag heb ik tehoren gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding verpleegkunde. Nu gaat het echte leven beginnen.

Liefs Janet

  • 27 Februari 2018 - 11:09

    Wim Jannie:


    een mooi ,eind, verslag Janet. ook de vakantie met je ouders is voor jullie een mooie afsluiting geweest.

    en inderdaad nu het ,echte leven, weer in.

    veel succes met de volgende stap in je leven. geniet van de mooie dingen.

    groeten en een knuffel. opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Hoi! Ik ben Janet. Ik ben 21 jaar en studeer verpleegkunde in Utrecht. Voor mijn afstudeerstage ga ik een half jaar naar Tanzania om daar in een ziekenhuis te werken. Via deze blog zal ik mijn ervaringen met jullie delen en kunnen jullie mij volgen gedurende mijn stage. Liefs, Janet

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1811
Totaal aantal bezoekers 8805

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 17 Februari 2018

Stage in Tanzania

Landen bezocht: