De reis naar Tanzania - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu De reis naar Tanzania - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu

De reis naar Tanzania

Door: Janet de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janet

11 September 2017 | Tanzania, Nyangao

Op maandag 11 september ben ik om 10 uur sochtends aangekomen in het ziekenhuis in Nyangao. Na een lange reis met 3 verschillende vliegtuigen ben ik veilig en wel aangekomen.
Het huis waar ik slaap ligt net achter het ziekenhuis. Op dit moment heb ik nog 2 Duitse huisgenoten. Volgende week dinsdag gaan zij weer weg. Ook hebben we een schoonmaakster in huis. Zij doet naast het schoonmaken van het huis ook de boodschappen en ze kookt diner.

Nadat ik mijn spullen uit had gepakt kreeg ik een rondleiding door het ziekenhuis. Er zijn verschillende afdelingen. Het is echter heel anders opgebouwd dan in Nederland. Mannen, vrouwen en kinderen liggen gescheiden van elkaar op verschillende gangen. De gangen zijn vervolgens weer opgedeeld en in gedeelte met mensen die iets gebroken hebben en een gedeelte met mensen die echt ziek zijn.
Naast de normale gangen waar mensen liggen is er een verlosafdeling, een operatie afdeling en een huisartsenpost.

De patiënten die hier komen moeten soms wel 5 uur rijden naar dit ziekenhuis omdat ze bij nader gelegen ziekenhuizen geen raad weten met het probleem van de patiënt. Voordat een patiënt het ziekenhuis hier in kan moeten ze langs een arts. Wat mij toch wel erg verbaasde was dat er voor de patiënten die geholpen willen worden in lange rijen buiten het kamertje van de arts zitten en soms wel uren moeten wachten tot ze geholpen kunnen worden.
Ook verbaasde het mij toch wel hoe vies het hier allemaal is. Ik had niet verwacht dat het zo schoon zou zijn als in Nederland maar het is erger dan ik had verwacht.

Morgen om half 8 begint mijn eerste werkdag in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd wat ik allemaal ga zien en ga meemaken op een dag hier!

Liefs,
Janet

  • 11 September 2017 - 19:36

    Marcel Stevens :

    Wat een avontuur Janet! Je bent in een heel andere wereld gearriveerd. Zo leerzaam! Ik wens je heel veel succes en volg je belevenissen heel graag.

    Groetjes,
    Marcel

  • 11 September 2017 - 19:37

    Marcel Stevens :

    Wat een avontuur Janet! Je bent in een heel andere wereld gearriveerd. Zo leerzaam! Ik wens je heel veel succes en volg je belevenissen heel graag.

    Groetjes,
    Marcel

  • 11 September 2017 - 21:55

    Pien:

    Kom maar op met al je verhalen. Leuk om je zo te volgen.

  • 13 September 2017 - 11:49

    Hein:

    Hey Janet. Stoer begin!
    Ben benieuwd naar je ervaringen. Grtjs

  • 13 September 2017 - 18:59

    Wim Jannie.:

    mooi dat je reis goed is gegaan. nu gaat het grote avontuur beginnen. veel succes liefs opa oma

  • 14 September 2017 - 12:40

    Marjolein En Rob:

    Lieve Janet, Fijn dat we jouw avontuur zo een beetje mee kunnen beleven. Geniet ervan!

  • 14 September 2017 - 13:18

    Rene Jager, Stagebegeleider (in NL.):

    Hoi Janet,
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ik heb inderdaad al even uitgekeken naar het materiaal dat je zou opsturen. Ik hoop dat het je vanuit Afrika lukt. Ik hoor via de mail wel hoe het werken en leren loopt.
    Vgr. Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Hoi! Ik ben Janet. Ik ben 21 jaar en studeer verpleegkunde in Utrecht. Voor mijn afstudeerstage ga ik een half jaar naar Tanzania om daar in een ziekenhuis te werken. Via deze blog zal ik mijn ervaringen met jullie delen en kunnen jullie mij volgen gedurende mijn stage. Liefs, Janet

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8794

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 17 Februari 2018

Stage in Tanzania

Landen bezocht: