Dar es Salaam - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu Dar es Salaam - Reisverslag uit Nyangao, Tanzania van Janet Vries - WaarBenJij.nu

Dar es Salaam

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

14 November 2017 | Tanzania, Nyangao

De aanvraag van de verlenging van mijn visum ging alles behalve vlekkeloos. Ik had begrepen een 2e single entry visum te kunnen krijgen en dan tot februari te kunnen blijven, echter bleek dit niet het geval. Er werd mij verteld dat ik, toen ik het land binnen kwam, als een ander visum had moeten aanvragen. Dit is mij toen niet verteld en hierdoor werd het erg lastig nu nog wel het juiste visum te kunnen krijgen.

Omdat ik hier stage loop blijk ik een verblijfsvergunning voor een half jaar nodig te hebben maar die is niet zo makkelijk aan te vragen. Voor deze aanvraag heeft de immigratiedienst een brief van het ziekenhuis met de aanvraag, een brief van met ministerie van onderwijs met de aanvraag, een certificaat van mijn school, mijn CV en een ingevuld formulier voor de aanvraag door mij en het ziekenhuis nodig. Na 1,5 week alles proberen te regelen heb ik uiteindelijk alles ingeleverd, ik kreeg een brief mee dat ik over 2 weken terug moet komen om te betalen, dan heeft de immigratiedienst de admin klaar en krijg ik hopenlijk mijn visum. Echter werd ik gister gebeld dat er een formulier niet klopte, gelukkig wil een vriend van mij in dar es salaam deze wel langs brengen en is de immigratiedienst hier we accord gegaan zodat ik terug kan naar Nyangao.

Vorige week en afgelopen weekend heb ik gedacht dat ik terug zou moeten naar Nederland, ik had get gevoel dat ze maar om nieuwe formulieren bleven vragen net zo lang tot mijn visum verlopen was en ik het land wel uit moest. Als ik over 2 weken terug ga naar Dar es Salaam neem ik mijn bagage wel mee voor het geval ze me het visum toch niet willen geven en ik toch (tijdelijk) terug moet naar Nederland.

De komende 2 weken ga ik nog hard aan de slag op stage en duimen dat ze me dan eindelijk het visum willen geven.
We gaan het zien.

Liefs Janet

  • 14 November 2017 - 14:57

    Mirel:

    Dikke knuf meid

  • 14 November 2017 - 15:27

    Sophie :

    Wat balen zeg! Hoop voor je dat het allemaal geregeld kan worden. Ik duim voor je!
    Kus!

  • 14 November 2017 - 16:10

    Els Smulders-Waijers:

    Jeetje Janet, wat vervelend! Je hebt het dus nog niet, een nieuw visum? Kon Salum je helpen of niet? Ik hoop voor je dat het nog lukt! Tja, lastig soms hoor, die bureaucratie daar! Succes!!!
    Maak er nog iets moois van, hopelijk lukt dat! Groeten uit Portugal,
    Els

  • 14 November 2017 - 16:41

    Ton Van Kessel:

    Dat is Afrika, Janet! Maar er zijn meer landen die een fuss van zoiets kunnen makenmaken, Nederland ook met non europeans. Blijf tot vervelens in contact met die ambtenaren! Wij als gezin mochten de grens van Tanzania-Kenya niet over met de auto. Na heel lang soebatten en kletsen dat ons land zoveel ontw.hulp gaf en dat wij er niet waren for the fun, doch om te werken.....lukte het! Zeg maar dat je een verzoek aan de
    President van Tanzania zult richten voor een verblijf van nog eens 2 maanden....alles uit de kast halen! Good luck!
    Gelukkig heb je nu email en een mobiel! Oma

  • 14 November 2017 - 18:51

    Rosi:

    Sterkte en geeft de moed niet op! Ik ga voor je duimen

  • 14 November 2017 - 19:28

    Wim Jannie:


    hallo Janet. een iets minder positief bericht, maar het zal best allemaal op tijd geregeld worden.
    je doet zo goed je best daar, dat het ziekenhuis je echt niet wil missen.
    als het nodig is, zullen ze je zeker wel helpen!!
    blijf positief denken en doe je werk met plezier.
    we duimen voor je dat alles goed komt.
    liefs opa oma



  • 14 November 2017 - 21:19

    Janet De Vries :

    @Els Salum heeft me super geholpen. Ik zou zelf niet hebben geweten hoe ik bij het ministerie moest komen en hoe ik alles geregeld zou kunnen krijgen en ook nu nog. Ik ben weer terug in Nyangao maar ze belde dat ze toch nog een andere brief nodig hebben en Salum is zo super om die voor me langs te willen brengen.

    @Ton Ja klopt dit is Afrika, het lastige op dit moment is ook nog eens dat er een hele strenge president regeert hier waardoor er echt niet meer gesjoemeld word. We blijven gewoon hopen dat ik hem over 2 weken krijg en anders zit er niks anders op dat een retourtje Nederland ben ik bang. We gaan het zien.

    @Wim Jeannie positief blijven denken is het beste. Ik ben blij dat ik weer terug ben in Nyangao en lekker kan gaan werken. Mocht ik toch terug moeten naar Nederland dan vlieg ik een paar weken later weer terug hier naartoe om mijn werk te vervolgen met een visum wat ik dan in Nederland al aangevraagd heb waardoor ik als het goed is geen problemen meer heb om het land in te komen.

  • 15 November 2017 - 20:53

    Hein:

    Hey Janet,
    Spannende tijden! Succes daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Hoi! Ik ben Janet. Ik ben 21 jaar en studeer verpleegkunde in Utrecht. Voor mijn afstudeerstage ga ik een half jaar naar Tanzania om daar in een ziekenhuis te werken. Via deze blog zal ik mijn ervaringen met jullie delen en kunnen jullie mij volgen gedurende mijn stage. Liefs, Janet

Actief sinds 10 Sept. 2017
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8790

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 17 Februari 2018

Stage in Tanzania

Landen bezocht: